لیست محصولات
آنتی اکسیدانت چیست؟

آنتی اکسیدانت چیست؟ افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

آنتی اکسیدانت چیست؟


افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند
آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند.
آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند


آنتی اکسیدانت 1010


آنتی‌اکسیدان  بازدارنده‌  ای است که رادیکال‌های پراکسی ناشی فرآیند اکسیداسیون را جمع آوری می‌کند. یکی از پرکاربردترین نوع این آنتی اکسیدانها در صنعت، آنتی‌ اکسیدان 1010 است
 آنتی اکسیدان 1010 یک آنتی اکسیدان اولیه برای پلیمرهای آلی است. تغییر ویسکوزیته و تشکیل ژل را کاهش می دهد و  پایداری حرارتی طولانی مدت را فراهم می کند، از خواص فیزیکی در حین نگهداری و استفاده کرده و از محصول نهایی حفاظت می کند.
آنتی اکسیدانت 1010 ماده ای تقریبا غیر فرار، بی مزه است که به صورت پودری سفید رنگ در بازار موجود است. حلال این ماده کلروفرم و تولوئن است و در آب حل نمی شود.عمده کاربرد آن مقاوم سازی پلیمرها است و با توجه به آرایش مولکولی که دارد می تواند سبب پخش بار رادیکال روی مولکول مورد نظر شود. نکونوکس 1010در پلی الفین هایی چون پلی اتیلن، پلی پروپیلن و کوپلیمرهایی مانند اتیلن وینیل استات مورد استفاده قرار می گیرد و در پلیمریزاسیون پلی آمیدها، پلی استال ها، پلی استرها، پلی اورتان، الاستومرها و  رزین ها  مورد استفاده قرار می گیرد.


عملکرد آنتی اکسیدانت


پلیمرها با گذشت زمان در اثر تابش ، گرمای بیش از حد و یا محیط خورنده ، تغییر خواهند کرد. این تغییرات نتیجه تجزیه اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد است که از طریق تجمع هیدروژن یا برش همولیتیک پیوندهای کربن-کربن هنگام قرار گرفتن پلیمرها در معرض گرما ، اکسیژن ، ازن یا نور ، تشکیل می شود. این تغییرات می تواند تأثیر چشمگیری بر عمر مفید و خصوصیات پلیمر داشته باشد.


ﺁﻧﺘﻲ ﺍﻛﺴﻴﺪﺍنت ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺑﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﻳﻚ ﺍﺗﻢ ﻫﻴﺪﺭﻭژﻥ ﺑﻪ ﻣﺎﻛﺮﻭﺭﺍﺩﻳﻜﺎﻝ، ﺭﺍﺩﻳﻜﺎﻝ ﺭﻭﻱ ﺯﻧﺠﻴﺮ ﺭﺍ ﺧﻨﺜﻲ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺯﻧﺠﻴﺮ ﺭﺍ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻣﻲﻛﻨﺪ و ﺁﻧﺘﻲ ﺍﻛﺴﻴﺪﺍنت نیز ﺑﻪ ﻳﻚ ﺭﺍﺩﻳﻜﺎﻝ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. این دسته از آنتی اکسیدان ها ساختار شیمیایی فنول و آمین دارند و معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند

کاربرد آنتی اکسیدانت 1010


این ماده کاربرد وسیعی در پلیمرهایی مانند پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پلاستیک مهندسی، پلی یورتان، رزین های استایرنی، پلی استایرن، PBT، ABS، پی وی سی، الاستومر، چسب،پلی آمید و غیره دارد. ماده ای فرار با سمیت پایین و دوز نیمه کشنده است و در حدی است که بسیاری از کشورها استفاده از آن را در صنعت بسته بندی مواد غذایی تایید کرده اند. نمایانگر آنتی اکسیدان نوع اول  غیر سمی و غیر رنگ پذیر می باشد

انواع آنتی اکسیدان

اغلب آنتی اکسیدان ها و تثبیت کننده های UV برای جلوگیری یا کاهش سرعت تخریب اضافه می شوند. دو کلاس اصلی آنتی اکسیدان ها ، جاذب های رادیکال های آزاد و پاک کننده های پراکسید هستند.
 به پاک کننده های رادیکال آزاد گاهی اوقات آنتی اکسیدان اولیه یا خاتمه دهنده های زنجیره رادیکال گفته می شود. در حالی که پاک کننده های پراکسید اغلب آنتی اکسیدان ثانویه یا تجزیه کننده هیدروپراکسید نامیده می شوند.
آنتی اکسیدان های اولیه
آنتی اکسیدان های اولیه ساختار شیمیایی فنولیک دارند
ﺁﻧﺘﻲ ﺍﻛﺴﻴﺪﺍنت ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺑﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﻳﻚ ﺍﺗﻢ ﻫﻴﺪﺭﻭژﻥ ﺑﻪ ﻣﺎﻛﺮﻭﺭﺍﺩﻳﻜﺎﻝ، ﺭﺍﺩﻳﻜﺎﻝ ﺭﻭﻱ ﺯﻧﺠﻴﺮ ﺭﺍ ﺧﻨﺜﻲ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺯﻧﺠﻴﺮ ﺭﺍ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻣﻲﻛﻨﺪ و ﺁﻧﺘﻲ ﺍﻛﺴﻴﺪﺍنت نیز ﺑﻪ ﻳﻚ ﺭﺍﺩﻳﻜﺎﻝ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. این دسته از آنتی اکسیدان ها ساختار شیمیایی فنول و آمین دارند و معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند

موثرترین اولیه ، آمین های معطر ثانویه هستند. با این حال ، آنها باعث تغییر قابل توجهی می شوند و فقط در صورت استفاده از مواد مخدر ، مانند محصولات لاستیکی پر از کربن ، می توان از آنها استفاده کرد. آنها همچنین به عنوان ضد عفونی کننده و غیرفعال کننده یون فلزی عمل می کنند.
آنتی اکسیدان های ثانویه (کنده کننده های پراکسید)
متداول ترین آنتی اکسیدان های ثانویه ، ترکیبات سه ظرفیتی فسفر (فسفیت) هستند. آنها هیدروپراکسیدها را به الکل های مربوطه کاهش داده و خود به فسفات تبدیل می شوند.پاک کننده های پراکسید هیدروپراکسیدها (ROOH) را قبل از تجزیه به رادیکال های آلکوکسی و هیدروکسی ، به محصولات غیرفعال تجزیه می کنند. آنها اغلب در ترکیب با پاک کننده های رادیکال های آزاد (آنتی اکسیدان های اولیه) برای دستیابی به یک اثر مهار هم افزایی استفاده می شوند.
 دسته دیگری از آنتی اکسیدان های ثانویه تی اترها یا سولفیدهای آلی هستند. آنها دو مولکول هیدروپراکسید را به الکل های مربوطه تجزیه کرده و به سولفوکسیدها و سولفون ها تبدیل می شوند:

سولفیدها  
سولفیدهای آلی تجزیه کننده های بسیار موثر پراکسید هیدروژمی باشند.در طی پیری حرارتی طولانی مدت و اغلب در ترکیب با آنتی اکسیدان های دیگر که محافظت خوبی را در هنگام پردازش ایجاد می کنند مانند فنل های با مانع استفاده می شود.
به منظور انتخاب موثرترین بسته تثبیت کننده ، مهم است که بدانید پلیمر در چه محدوده دمایی قرار خواهد گرفت. یک بسته تثبیت کننده خوب باید از پلاستیک محافظت کند ، هم در فرآیند ذوب شدن و تشکیل رزین و هم در طول عمر در معرض دمای بالا.


محصولات پلاستیکی که بیشتر حاوی مواد افزودنی آنتی اکسیدان هستند عبارتند از:


 
•    انواع لوله ها و اتصالات مورد استفاده در صنعت ساختمان
•    فیلم های پلی اتیلن  )از ساخت تا بسته بندی مواد غذایی)
•    محصولات و فیلم های ساخته شده از پلی پروپیلن (PP)


اهمیت افزودنی های آنتی اکسیدانی در صنعت پلاستیک

افزودنی های پلیمری آنتی اکسیدان ها ضروری هستند زیرا از فرایند اکسیداسیون جلوگیری می کنند. با این کار آنها می توانند کیفیت محصولات پلاستیکی را تثبیت کرده و روند تخریب را کند کنند.
  اکسیداسیون فرآیندی است که در آن اکسیژن با ماده خاصی در تماس است و بر آن ماده تأثیر می گذارد. این ضربه ، که معمولاً شکلی از تخریب است ، به دلیل رادیکال های آزاد رخ می دهد که به مولکول های ماده واکنش نشان می دهند و باعث ایجاد یک واکنش زنجیره ای شیمیایی می شوند. اکسیداسیون بیشتر از آنچه فکر می کنید شایع است. .
از بسیاری جهات ، اکسیداسیون می تواند به همان شیوه روی پلیمرها عمل کند. اما در حالی که فرایند اکسیداسیون اساساً یکسان است ، تأثیر روی پلیمرها با تأثیر روی مواد دیگرتفاوت فاحشی دارد. اول از همه ، محصولات پلاستیکی در دمای شدید تولید می شوند. این امر پلیمرهای خام را به خطر می اندازد ، زیرا در معرض فرایندی به نام اکسیداسیون حرارتی قرار می گیرند. برای موفقیت این فرایند – و برای اینکه پلیمر پایدار بماند – باید آنتی اکسیدان ها را در طول فرایند تولید معرفی کرد.اما این همه ماجرا نیست. پس از تولید ، پلاستیک ها هنوز می توانند در برابر اکسیداسیون آسیب پذیر باشند. برخی از پلاستیک ها آسیب پذیرتر از بقیه هستند ، اما اکسیداسیون می تواند بر کیفیت خارجی محصول و چرخه حیات آن تأثیر منفی بگذارد. یک مستربچ آنتی اکسیدانی می تواند به مهار فرایندهای اکسیداتیو مضر کمک کند.

جهت خرید پودر آنتی اکسیدانت 1010 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

021-77939601

09357600679خانم جعفری

09025158567 واتس اپ

 

آخرین اخبـــار و مقـــالات جدیدتـرین مقـــالات با ما همیشه به روز باشید
آرشیو مقالات
پودر آنتی بلاک چیست؟

پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

آنتی اکسیدانت چیست؟

افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استال چیست؟

پلی استال که به عنوان رزین استیلیک نیز شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی است که کاربردهای متعددی دارد و علیرغم مزایای بی‌شماری که در زندگی روزمره به ما می‌دهد، کمتر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی کاربردها و مزایای این محصول پلیمری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پلی وینیل استات چیست؟

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با ABS و بررسی منحنی کارایی گریدهای مختلف آن

آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا پلاستیک ABS یکی از سخت‌ترین و مفیدترین مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک‌های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به دلیل هزینه کم، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در طولانی مدت محسوب می‌شوند. ظرفیت اسمی تولید این نوع پلیمر در حال حاضر در حدود 11.6 میلیون تن در جهان است که این مقدار نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خرید انواع گرید ABS می‌باشد.

پلی آمید چیست؟

پلی آمیدها، به صورت گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، حمل و نقل، برق و الکترونیک، نساجی، بسته‌بندی و تهیه محصولات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از الیاف شیشه و اضافه کردن و افزایش استحکام در این مواد، از این مواد می توان به عنوان یک نقش جایگزین برای قطعات فلزی استفاده کرد. از نظر فنی، اصطلاح "پلی آمید" می تواند به انواع پارچه های ارگانیک مانند پشم و ابریشم نیز اشاره داشته باشد. در زبان شیمی، این اصطلاح به سادگی به مولکولی اشاره دارد که دارای پیوندهای آمیدی تکرار شونده است. با این حال، فقط شیمیدانان ابریشم و پشم را به عنوان پلی آمید می گویند و بقیه جهان این واژه را مترادف با نایلون می‌دانند.

اهمیت پوشش ضد حریق

حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

نظـــر خـــود را ثـــبت کنیـــد اعتماد با یک خرید حرفه ای
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟