لیست محصولات

کربن بلک چیست؟ کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

. اندازه ذرات سیاه این ماده از 10 نانومتر تا تقریباً 500 نانومتر است. این دانه‌ها به دانه‌های زنجیره‌ای تبدیل می‌شوند که ساختار تک‌تک انواع کربن سیاه را تعیین می‌کنند. بسته به فرایند تولید، انواع دوده در اندازه، شیمی سطح، تخلخل و بسیاری از خواص دیگر تفاوت دارند

فرآیند تولید کربن سیاه

کربن بلک در یک کوره با دما و فشار کنترل شده تولید می شود که در آن یک هیدروکربن نفتی به عنوان سوخت به داخل یک جریان گاز داغ وارد می شود و باعث تولید گرمای کافی برای تبخیر و پیرولیز سوخت و تبدیل به ذرات بسیار ریز کربن (دوده) می شود.

ویژگی های کربن بلک

رنگ‌آمیزی رزین و فیلم

کربن سیاه دارای قدرت رنگدهی و پایداری حرارتی بالا است. به همین دلیل برای رنگ‌آمیزی رزین‌ها و فیلم‌هایی که در اثر حرارت تشکیل می‌شوند، بسیار پرکاربرد است. ازجمله در سپرهای خودرو، پوشش‌های سیمی و روکش‌های لوله فولادی کاربرد دارند که به‌ویژه به مقاومت در برابر آب‌وهوا نیازمند هست.

حفاظت فرابنفش

 کربن سیاه جذب نور بالا دارد، می تواند به طور مؤثری از تابش خورشید و تخریب پلاستیک جلوگیری کند. نقش کربن سیاه به عنوان تثبیت کننده UV در پلاستیک شامل: تبدیل انرژی نور به گرما؛ محافظت از سطح پلاستیک از تابش طول موج خاص; رهگیری گروه های اتمی برای تولید اثرات ضد پیری، در نتیجه جلوگیری از تخریب کاتالیزوری. پرتوهای فرابنفش به ویژه برای پلی اولفین ها مضربوده. آزمایش ها نشان داده است  که وقتی غلظت  مقدار کربن سیاه ۲٪ باشد، می توان به یک اثر محافظ فرابنفش کامل دست  یافت.

عامل رسانای الکتریکی

ذرات کربن بلک دارای ساختار کریستالی از نوع گرافیت هستند که رسانایی الکتریکی بالایی دارند. بنابراین این کربن به طور گسترده‌ای به‌عنوان پرکننده رسانا  در ترکیبات پلاستیک‌ها، الاستومرها، رنگ‌ها، چسب‌ها، فیلم‌ها و خمیرها به کار می رود.

به‌ عنوان ‌مثال :کربن سیاه به ‌عنوان یک عامل آنتی استاتیک در لوله های وارد کننده سوخت خودروها و درپوش های سوخت مورد استفاده قرارمیگیرد

داشتن مقاومت الکتریکی

بدلیل داشتن مقاومت الکتریکی بالا از دوده به‌عنوان ماده مرتبط با تجهیزات الکترونیکی در اجزای مختلف نمایشگر، مواد ضبط مغناطیسی و رول‌های OA استفاده می‌شود.

کاربرد کربن بلک

کربن بلک در سیستم های رایج رنگ و در مرکب ها کاربرد دارد. اما، باید توجه داشت که در بعضی از سیستم های رنگ که توسط مواد شیمیایی سخت می شوند، دودۀ مصرفی در واکنش سخت شدن شرکت نکند.

کربن بلک به چندین شکل فیزیکی مختلف (کرکی، متراکم، گلوله ای) و همچنین به صورت پخش شده در چیپس (در نیترات سلولز حاوی نرم کننده)، در نرم کننده ها، و در همرنگ کننده ها، برای آلی و آبی، به بازار عرضه می شوند.


اولین نوع کربن سیاه خالص به سیاه کوره معروف است. از احتراق ناقص فرآورده های نفتی در کوره تولید می شود. سیاه کوره دارای اندازه ذرات بزرگتر و سطح کمتری نسبت به سایر انواع کربن سیاه خالص است. در صنعت لاستیک برای بهبود دوام، استحکام و سایر خواص مکانیکی محصولات لاستیکی استفاده می شود. سیاه کوره همچنین می تواند در جوهرها و تونرها برای تولید تصاویر با کیفیت بالا استفاده شود.

نوع بعدی کربن سیاه خالص به نام سیاه کانال شناخته می شود. از سوزاندن گاز طبیعی در مشعل تخصصی تولید می شود. سیاه کانال دارای اندازه ذرات کوچکتر و سطح بالاتری نسبت به سیاه کوره است. در صنایع لاستیک و جوهر برای تولید محصولات با کیفیت بالا با خواص سطحی عالی از جمله براقیت و صافی استفاده می شود.

نوع دیگری از کربن سیاه خالص به نام سیاه لامپ معروف است. در اثر احتراق ناقص روغن ها در شعله ایجاد می شود. لامپ مشکی دارای اندازه ذرات کوچک و سطح بالایی است که در محصولاتی با ابعاد کوچک بسیار کاربردی است. سیاه لامپ معمولاً در جوهرها و رنگ‌ها برای تولید رنگ سیاه عمیق و غنی استفاده می‌شود.

نوع نهایی کربن سیاه خالص به نام استیلن بلک شناخته می شود. از تجزیه در اثر حرارت گاز استیلن تولید می شود. استیلن سیاه ساختار منحصر به فردی دارد که آن را برای استفاده در قطعات الکترونیکی مانند باتری ها و خازن ها ایده آل می کند. رسانایی الکتریکی بالا و محتوای ناخالصی کم آن را به انتخابی عالی برای این کاربردها تبدیل کرده است.

در نتیجه، کربن سیاه خالص یک ماده مهم است که در بسیاری از صنایع استفاده می شود. هر نوع کربن سیاه خالص دارای خواص منحصر به فرد خود است که آن را برای کاربردهای مختلف مناسب می کند.

شما خریدارن محترم میتوانید جهت خرید کربن بلک (دوده) با کیفیت بالا از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان ما  در واحد فروش در ارتباط باشید.

آخرین اخبـــار و مقـــالات جدیدتـرین مقـــالات با ما همیشه به روز باشید
آرشیو مقالات
پودر آنتی بلاک چیست؟

پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

آنتی اکسیدانت چیست؟

افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استال چیست؟

پلی استال که به عنوان رزین استیلیک نیز شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی است که کاربردهای متعددی دارد و علیرغم مزایای بی‌شماری که در زندگی روزمره به ما می‌دهد، کمتر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی کاربردها و مزایای این محصول پلیمری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پلی وینیل استات چیست؟

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با ABS و بررسی منحنی کارایی گریدهای مختلف آن

آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا پلاستیک ABS یکی از سخت‌ترین و مفیدترین مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک‌های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به دلیل هزینه کم، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در طولانی مدت محسوب می‌شوند. ظرفیت اسمی تولید این نوع پلیمر در حال حاضر در حدود 11.6 میلیون تن در جهان است که این مقدار نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خرید انواع گرید ABS می‌باشد.

پلی آمید چیست؟

پلی آمیدها، به صورت گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، حمل و نقل، برق و الکترونیک، نساجی، بسته‌بندی و تهیه محصولات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از الیاف شیشه و اضافه کردن و افزایش استحکام در این مواد، از این مواد می توان به عنوان یک نقش جایگزین برای قطعات فلزی استفاده کرد. از نظر فنی، اصطلاح "پلی آمید" می تواند به انواع پارچه های ارگانیک مانند پشم و ابریشم نیز اشاره داشته باشد. در زبان شیمی، این اصطلاح به سادگی به مولکولی اشاره دارد که دارای پیوندهای آمیدی تکرار شونده است. با این حال، فقط شیمیدانان ابریشم و پشم را به عنوان پلی آمید می گویند و بقیه جهان این واژه را مترادف با نایلون می‌دانند.

اهمیت پوشش ضد حریق

حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

نظـــر خـــود را ثـــبت کنیـــد اعتماد با یک خرید حرفه ای
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟