لیست محصولات

پودر آنتی بلاک چیست؟ پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

پودر آنتی بلاک چیست؟

چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر  بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است
فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد
متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است.
روش دوم  افزودن آنتی بلاک غلیظ شده به پلیمر مذاب است . در این روش ماده حاصله شامل پلیمرپایه و سایر افزودنی ها که  معمولا این غلظت 10 تا 75 درصد وزنی است که با پلیمر پایه و سایر افزودنی ها نظیر آن باید متعادل شده و سپس این مخلوط افزودنی ها به همراه پلیمر پایه اکسترود, سرد و گرانول می شود .

چگونگی عملکرد آنتی بلاک ها

آنتی بلاک ها را می توان به صورت داخلی یا در موارد متعددی روی سطح اعمال کرد. بدون یک عامل ضد بلوک یا ضد لغزش مناسب، بسته به کاربرد نامگذاری، پلیمرها و کیفیت و عملکرد قطعات قالب‌گیری شده می‌توانند به شدت موثر باشد.

عوامل ضد لغزش را می توان به صورت جداگانه یا فرموله شده در یک دسته اصلی مایع یا پلیمری استفاده کرد. علاوه بر این، این مواد ممکن است بر جنبه های خاص پلیمر مانند:
   - اصطکاک
    -شفافیت یا خواص نوری
   - خواص آنتی استاتیک
    -سختی و سایر و مشخصات مواد تاثیر داشته باشند.
زمینه های رایج استفاده شامل سیستم های پلیمری است که ذاتاً نرم و چسبنده  است  و در این سیستم ها به دو صورت الیاف و فیلم کاربرد دارد. پلیمرهای کریستالی بیشتر به عنوان الیاف نسبتاً بدون چسبندگی مورد استفاده قرار می گیرند.

بخش دیگر قالب گیری تزریقی است که در آن بسیار مهم است که پلیمر به راحتی از قالب جدا شود. بدون عامل آزاد کننده و ضد بلوک، سطح پلیمر می تواند به راحتی آسیب ببیند و در نتیجه قطعات بی کیفیت و محصولات تولید شوند.
آنتی بلاک معمولا بصورت گرد یا غبار روی سطح فیلم قرار میگیرد تا از چسبیدن یک لایه فیلم بر روی لایه دیگر جلو گیری نماید. برای مثال استفاده از تالک بر روی دستکش های اتاق عمل
استفاده از آنتی بلاک روی فیلم باعث می گردد فورا این ماده قبل از این که فیلم تشکیل شود روی سطح فیلم پخش می شود. درحقیقت آنتی بلاک فورا به سطح پلیمر مهاجرت می کند و پخش می شود و مانع از چسبندگی یک لایه بر روی لایه دیگر است.
آنتی بلاک های معدنی مانند تالک و سیلیس به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. فرمولاتورها ممکن است از آنتی بلاک های آلی از جمله آمیدها نیز استفاده کنند

انتخاب آنتی بلاک

 پلیمرهای دارای ویژگی نرم، انعطاف پذیر و چسبنده بوده که معمولا پلیمرهای قدیمی‌تر با وزن مولکولی پایین‌ترخواص بسیارانعطاف‌پذیری دارند، مانند -PVC:کوپلیمرهایی که دارای مناطق غیرکریستالی آمورف قابل‌توجهی است.

این مواد به شدت به استفاده از عوامل ضد انسداد برای به حداکثر رساندن استفاده از آنها با به حداقل رساندن فعل و انفعالات فیزیکی دو سطح مجاور وابسته است . فیلم‌های این پلیمرهای چسبنده ذاتی و پلیمرهای کریستالی‌تر، PET، PP، PE، PA در طول آماده‌سازی، برهمکنش‌های استاتیکی نسبتاً قابل‌توجهی ایجاد می‌کنند و نیاز به افزودنی‌هایی دارند که به صورت خارجی یا عمومی‌تر از طریق ترکیب داخلی با رویکرد دسته‌ای اصلی اعمال می‌شوند.
مواد ضد بلوک تمایل دارند نیمه جامد یا جامد باشند، اما در برخی از موارد می توانند به شکل مایع باشند. این مواد طیف وسیعی از خواص را نشان می‌دهند که برای مصارف نهایی باید نمایه شوند.

اهمیت اندازه ذرات

بسیاری از سیستم های فعلی، چه بر پایه مواد معدنی و چه مصنوعی، یک ویژگی مهم در هنگام استفاده از آنها دارند. اندازه ذرات می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و سایر خواص داشته باشد.

کیفیت و قوام در برخورد با مواد جامد بسیار مهم است، به ویژه مواد با  نقطه ذوب بالا که احتمال ذوب شدن آنها در طول پردازش کم است. هرچه اندازه ذرات کوچکتر باشد، سطح تحت تأثیر بیشتر و سطوح بالقوه کمتری برای نتایج بهینه مورد نیاز است. این به صرفه جویی در هزینه و کارایی در مدیریت یک فرآیند ترجمه می شود.

با بهبود روش‌های آسیاب، مدیریت اندازه ذرات در روش‌های بارش و سایر عملیات منحصربفرد جابجایی مواد بهبود یافته و کنترل کیفیت یکنواخت برای مواد ضد انسداد اکنون در دسترس است.

در نهایت، تحقیقات قابل‌توجه و در دسترس بودن تجاری ذرات در مقیاس نانو برای بسیاری از موادی که پتانسیل ضد بلوک دارند، اکنون پیشرفت‌های جدیدی برای استفاده، کاربرد و اثربخشی کلی برای کیفیت بالاتر با حداقل جنبه‌های منفی حاصل شده است.

انواع افزودنی های آنتی بلاک

تصمیم گیری در مورد افزودنی های ضد بلوک به پلیمر مورد استفاده و پیش نیازهای کیفیت نتیجه نهایی بستگی دارد. انواع در دسترس شامل:
1.سیلیس مهندسی شده
این یک نوع بی شکل از دی اکسید سیلیکون آبدار با ریز تخلخل بالا، سطح هیدروکسیله و قلمرو سطح بالایی است. سیلیس مهندسی شده در فیلم‌های فوق‌العاده استفاده می‌شود و از آنجایی که فهرست انکساری نزدیک به PE و PP دارد، می‌توان فیلم‌هایی با وضوح و شفافیت بالا ایجاد کرد.
2. سنگ آهک
این یک ماده معدنی معمولی است که اساساً شامل کربنات کلسیم همراه با کربنات منیزیم مشروط به ذخیره سازی است. معمولا در فیلم با کیفیت مورد استفاده قرار گیرد.
3. سیلیس معمولی
سیلیس معمولی یک لرزش رسوبی است که از اسکلت دیاتومه های تک سلولی ساخته شده است. اسکلت ها از سیلیس نامشخص ساخته شده اند و دارای تنوع گسترده ای از ساختارها و اشکال نفوذپذیراست. تأثیرات آلاینده، به عنوان مثال، آب و مواد آلی را می توان بدون کشش زیادی تخلیه کرد، به هر حال، بیرون راندن کوارتز بسیار گیج کننده است، بنابراین سیلیکاهای معمولی تمایل دارند سطوح مختلفی از کوارتز را با تکیه بر ذخیره داشته باشند.
4. پودر
پودر یک هیدروسیلیکات منیزیم است. دارای سختی کم و سابقه انکساری نزدیک به پلی اتیلن PE و پلی پروپیلن PP است.حاوی سطوح خاصی از آلودگی هستند، می‌توان آنها را از طریق پالایش محدود کرد.
5. زئولیت ها
اینها آلوموسیلیکاتهای کریستالی و هیدراته هستند. آنها تا حد زیادی ساختارهای یکنواخت و سه بعدی قابل نفوذ دارند و دوباره یک فایل انکساری در نزدیکی PE و PP دارند. زئولیت ها به عنوان کانی های مشخصه یا قابل ترکیب هستند، به هر حال استفاده از آنها به عنوان مواد ضد بلوک کم است.
 
6. افزودنی های طبیعی
برخی از مواد طبیعی، به عنوان مثال، موم های سخت و آمیدهای چربی اشباع نشده، اثرات ضد بلوک را نشان می دهند. بر خلاف مواد معدنی افزوده شده، آنها دارای بهره وری ضد بلوک پایین و در عین حال تاثیر لغزش درخشانی دارند. مواد اضافه شده به طور منظم لغزش، ضد الکتریسیته ساکن و ضد بلوک در کنار هم استفاده می‌شوند تا هماهنگی ایده‌آل بین لغزش و اجرای ضد بلوک ایجاد شود.
 
7. افزودنی های لغزشی
لایه های پلی الفین به دلیل ضریب مالش (COF) بالا تمایل به چسبیدن به خود و سطوح فلزی دارند. برای سهولت کار، فیلم ها به COF نزدیک به 0.2 نیاز دارند. مواد با لغزش می توانند خواص سطحی یک فیلم را تنظیم کنند و به این ترتیب مالش بین لایه های فیلم و سطوح مختلف را کاهش دهند. برای اینکه لغزش قابل دوام باشد، باید از پلیمر به سطح حرکت کند و در امتداد این خطوط، باید سطحی از ناسازگاری با پلیمر داشته باشد.

انواع افزودنی های لغزشی

موادی که به طور مرتب مورد استفاده قرار می گیرند، اروکامید (C-22) و اولامید (C-18) هستند. اولامید سریعتر از اروکامید جابجا می شود و به طور منظم "شکوفایی سریع" نامیده می شود. به هر حال، پس از یک زمان خاص، اروکامید کندتر فیلم ها را با COF کمتری نسبت به اولامید ارائه می کند. اروکامید، با وزن بخار کمتر و غیرقابل پیش بینی بودن، در کاربردهای مدیریت دمای بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد و به همین ترتیب مدت طولانی تری در سطح باقی می ماند و به صورت دود خارج نمی شود. اولامید در مواردی استفاده می شود که COF پایین در یک بازه زمانی کوتاه مورد نیاز است، در حالی که حرکت آهسته تر اروکامید می تواند در برنامه های جابجایی سهام و درمان روی خط تاج سودآور باشد. یکی دیگر از آمیدهای چربی غیر اشباع، استارامید است. این به طور منظم همراه با erucamide یا oleamide استفاده می شود تا در زمانی که صریح بودن فیلم حیاتی است، به دشمنی برای ایجاد ضربه مسدود کننده استفاده شود. تمرکز لغزش فعلی بر اجرا تأثیر می گذارد. در ابتدا، COF تا زمانی که سطح لغزش اولیه به آن برسد، ظریف تا انواع کمی است که پس از آن لغزش تأثیر کمی بر COF دارد. اندازه گیری لغزش مورد نیاز به ضخامت فرم فیلم، ماده اضافه شده لغزش استفاده شده و نزدیکی مواد اضافه شده مختلف، به عنوان مثال، دشمنان مربع ها بستگی دارد.

کاربرد های آنتی بلاک :

انواع فیلم و ورق:

 آنتی بلاک از چسبیدن ورق به غلتک ها در طول ساخت اولیه جلوگیری می کند، انباشتگی ورق ها را بهبود می بخشد، به آزاد شدن قالب کمک می کند.
ساخت مستربچ های آنتی بلاک

به دلیل وجود نیروهای واندروالسی لایه های فیلم تمایل به جذب یکدیگر دارند البته دمای بالا، فشار و در حین فرآیند تولید بیشترین تمایل را به چسبیدن به یکدیگر را دارند که این جذب منجر به چسبندگی لایه های فیلم می شود یکی از راه های غلبه بر این موضوع استفاده از مستربچ آنتی بلاک است.

جهت مشاوره و خرید انواع مستربچ های آنتی بلاک و پودر آنتی بلاک با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:
021-77939601
09357600679
09025158567

 

آخرین اخبـــار و مقـــالات جدیدتـرین مقـــالات با ما همیشه به روز باشید
آرشیو مقالات
پودر آنتی بلاک چیست؟

پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

آنتی اکسیدانت چیست؟

افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استال چیست؟

پلی استال که به عنوان رزین استیلیک نیز شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی است که کاربردهای متعددی دارد و علیرغم مزایای بی‌شماری که در زندگی روزمره به ما می‌دهد، کمتر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی کاربردها و مزایای این محصول پلیمری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پلی وینیل استات چیست؟

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با ABS و بررسی منحنی کارایی گریدهای مختلف آن

آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا پلاستیک ABS یکی از سخت‌ترین و مفیدترین مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک‌های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به دلیل هزینه کم، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در طولانی مدت محسوب می‌شوند. ظرفیت اسمی تولید این نوع پلیمر در حال حاضر در حدود 11.6 میلیون تن در جهان است که این مقدار نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خرید انواع گرید ABS می‌باشد.

پلی آمید چیست؟

پلی آمیدها، به صورت گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، حمل و نقل، برق و الکترونیک، نساجی، بسته‌بندی و تهیه محصولات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از الیاف شیشه و اضافه کردن و افزایش استحکام در این مواد، از این مواد می توان به عنوان یک نقش جایگزین برای قطعات فلزی استفاده کرد. از نظر فنی، اصطلاح "پلی آمید" می تواند به انواع پارچه های ارگانیک مانند پشم و ابریشم نیز اشاره داشته باشد. در زبان شیمی، این اصطلاح به سادگی به مولکولی اشاره دارد که دارای پیوندهای آمیدی تکرار شونده است. با این حال، فقط شیمیدانان ابریشم و پشم را به عنوان پلی آمید می گویند و بقیه جهان این واژه را مترادف با نایلون می‌دانند.

اهمیت پوشش ضد حریق

حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

نظـــر خـــود را ثـــبت کنیـــد اعتماد با یک خرید حرفه ای
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟