لیست محصولات
پلی وینیل استات چیست؟

پلی وینیل استات چیست؟ یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

پلی وینیل استات یک پلیمر مصنوعی کائوچویی آلیفاتیکی با فرمول) n( C_4 H_6 O_2و تعداد مونومر pva   معمولا 100 تا 5 هزار عدد است و سخت ترین پلی وینیل استر محسوب می‌شود.
  PVACیک نوع ترموپلاستیک بسیار منشعب و غیر کریستالی است که از طریق پلیمریزاسیون رادیکال آزاد تهیه شده و در برابر اشعه ماورای بنفش و اکسیداسیون بسیار مقاوم است ودر تماس با اکثر سطوح چسبندگی بالایی از خود نشان می‌دهد.

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است.

سنتز PVAC

PVA یک پلیمر وینیلی است که از طریق پلیمریزاسیون مونومر وینیل استات تهیه می‌شود. مونومر وینیل استات ابتدا در یک مقیاس صنعتی با افزودن اسید استیک به استیلن با نمک جیوه (I) به دست آمد. اما در حال حاضر به طور عمده توسط واکنش اسید استیک و اتیلن که با پالادیوم کاتالیز شده است به دست می‌آید.

تفاوت بین PVAC و PVOH

پلی وینیل الکل، مهمترین مشتق PVA است که به عنوان یک اصلاح کننده برای چسب های امولسیون و به عنوان یک کلوئید محافظ در پلیمریزاسیون امولسیون استفاده می شود. از دیگر کاربردهای مهم آن می توان به چسب های کاغذی ، پوشش پارچه ای و تصفیه سطح کاغذ اشاره کرد. این ماده همچنین به عنوان چسب و غلیظ کننده برای انواع پوشش ها و به عنوان امولسیون کننده / غلیظ کننده(CMC) برای محصولات آرایشی مورد استفاده قرار میگیرد.

   PVAهمچنین ماده اولیه چندین مشتق دیگر از جمله پلی وینیل بوتیرال (PVB) و پلی وینیل فرمال (PVF) است. PVB در رنگ ها ، لاک ها و چسب ها استفاده می کند و به دلیل چسبندگی خوب آن به شیشه ، مقاومت در برابر نور مناسب و شفافیت عالی ، به عنوان لایه ای برای شیشه های مقاوم در برابر شکستگی و ترک خوردگی استفاده می شود. این ترکیب همچنین به عنوان چسب برای خمیرهای ضخیم در کاربردهای الکترونیکی و به عنوان چسب (موقت) برای ساخت سرامیک های تک لایه و چند لایه کاربرد دارد.

کاربردهای پلی وینیل استات

پلی وینیل استات به صورت گسترده در صنایع شیمیایی، نساجی و غیره کاربرد دارد و از جمله کاربردهای پلی وینیل استات در این حوزه ها عبارت اند از: تولید رنگ های عایق و رنگ های نساجی، تولید فیلم های حفاظتی، صنایع بسته بندی، صنایع باطری سازی و غیره. پلی وینیل استات به صورت خالص به رنگ ها و روکش های موجود و نیز به عنوان افزودنی در چسب ها و الیاف ها ی ساختمانی به کار می رود. در واقع پلی وینیل استات یک پلیمر بسیار پایدار، مقاوم، انعطاف پذیر و همچنین با کاربردهای فراوان در همه ی زمینه ها بوده  و به همین دلیل یکی از مواد مهم در صنایع پلاستیک و مواد شیمیایی به شمار می‌رود.

PVAC   امولسیونی در چسب های پایه آبی شامل خمیر ها و چسب ها مخصوصا در صحافی کتاب ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
PVAC   توانایی بالایی در پرکردن تخلخل سطوح مانند چوب و کاغذ دارد و یک لایه فیلم محافظتی چسبناک منعطف را در رنگ های لاتکس تشکیل میدهد و سازگاری خوبی با رنگ های شیمیایی دیگر ایجاد می‌کند.

چسب PVA

از پلی وینیل استات به عنوان چسب چوب با چسب سفید نیز استفاده می‌شود.
PVA    بدون آب به عنوان چسب ترموست در صنعت نساجی و کاغذ کاربرد دارد و منجر به براقیت محصول میشود. از موارد دیگر کاربرد PVAC میتوان به  تهیه چسب گرانولی حرارتی اشاره کرد
چسب های پلی وینیل استات به دو شکل عمده ی پایه حلال و پایه آب طبقه بندی می‌شوند
برای چساندن استاندارد صفحات چوبی با این چسب 10 دقیقه تا 3 ساعت زمان در دمای 20 درجه سانتیگراد  و تحت فشار 1 مگا پاسکال نیاز است.
این نوع چسب ها مقاومت پایینی به تغییرات آب و هوا و رطوبت دارند.

چسب های پلی وینیل استات در برابر حلال ها ضعیف بوده  اما در مقابل گریس،روغن و مشتقات نفتی مقاومت دارند.چسب خشک شده در مقابل نور پایدار است اما با بالا رفتن دما(بالاتر از 45 درجه )شروع به نرم شدن می‌کند.

این چسب ها از نظر قیمتی معمولا قیمت پایینیدارند قبل از استفاده از قطعات چسبانده شده با این چسب 1الی7 روز زمان برای خشک شدن کامل نیاز است.

این چسب تحت فشارتمایل به جاری شدن و پخش شدن دارد به همین دلیل پر کننده خوبی برای حفره های ریز سطح است . دمای مناسب کاربردی این چسب 16-32 درجه سانتی گراد است.
در ایران چسب چوب بر پایه پلی وینیل استات عموما در صنایع مبلمان کاربرد دارد.
 تولید‌‌کنندگان برای اطلاع از قیمت و موجودی پلی وینیل استات در فروشگاه پلی تیز، می توانند با شماره های 74216000 – 021 و 09357600679 تماس حاصل نمایند.

آخرین اخبـــار و مقـــالات جدیدتـرین مقـــالات با ما همیشه به روز باشید
آرشیو مقالات
پودر آنتی بلاک چیست؟

پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

آنتی اکسیدانت چیست؟

افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استال چیست؟

پلی استال که به عنوان رزین استیلیک نیز شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی است که کاربردهای متعددی دارد و علیرغم مزایای بی‌شماری که در زندگی روزمره به ما می‌دهد، کمتر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی کاربردها و مزایای این محصول پلیمری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پلی وینیل استات چیست؟

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با ABS و بررسی منحنی کارایی گریدهای مختلف آن

آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا پلاستیک ABS یکی از سخت‌ترین و مفیدترین مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک‌های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به دلیل هزینه کم، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در طولانی مدت محسوب می‌شوند. ظرفیت اسمی تولید این نوع پلیمر در حال حاضر در حدود 11.6 میلیون تن در جهان است که این مقدار نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خرید انواع گرید ABS می‌باشد.

پلی آمید چیست؟

پلی آمیدها، به صورت گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، حمل و نقل، برق و الکترونیک، نساجی، بسته‌بندی و تهیه محصولات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از الیاف شیشه و اضافه کردن و افزایش استحکام در این مواد، از این مواد می توان به عنوان یک نقش جایگزین برای قطعات فلزی استفاده کرد. از نظر فنی، اصطلاح "پلی آمید" می تواند به انواع پارچه های ارگانیک مانند پشم و ابریشم نیز اشاره داشته باشد. در زبان شیمی، این اصطلاح به سادگی به مولکولی اشاره دارد که دارای پیوندهای آمیدی تکرار شونده است. با این حال، فقط شیمیدانان ابریشم و پشم را به عنوان پلی آمید می گویند و بقیه جهان این واژه را مترادف با نایلون می‌دانند.

اهمیت پوشش ضد حریق

حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

نظـــر خـــود را ثـــبت کنیـــد اعتماد با یک خرید حرفه ای
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟