لیست محصولات
اهمیت پوشش ضد حریق

اهمیت پوشش ضد حریق حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

پوشش‌های ضد حریق معمولاً روی عناصر فولادی و به ندرت بتنی اعمال می‌شوند. این پوشش‌ها مانند یک لایه نازک به نظر می‌رسند و معمولاً در چندین لایه اعمال می‌شوند تا ضخامت و سطح حفاظت مورد نیاز را فراهم کنند. مزیت استفاده از پوشش ضد حریق به شما این امکان را می‌دهد تا با خرید این محصول از ساختمان خود در برابر آتش سوزی محافظت کنید.

پوشش ضد حریق چیست؟

اعضای فولادی تحت بار در دمای بالای 500 درجه سانتیگراد ظرفیت حمل خود را از دست می‌دهند. برای جلوگیری از تجاوز از این دمای بحرانی در مواقع آتش سوزی، حفاظت موثر در برابر آتش به شکل پوشش ضد حریق خواهد بود. به لطف سطح صاف خود، پوشش‌های ضد حریق تفاوتی با پوشش‌های معمولی ندارند. این پوشش‌ها فقط چند میلی‌متر ضخامت دارند و روی سازه‌های فولادی اعمال می‌شوند.

پوشش‌های ضد حریق وزن مرده کمی دارند و در محاسبات سازه‌ای درج نمی‌شوند. همچنین، این پوشش‌ها به نگهداری نیاز ندارند و بعد از اعمال روی اعضای ساختمانی برای سال‌ها ماندگاری دارند. علاوه بر محافظت در برابر آتش، پوشش‌های ضد حریق می‌توانند به محافظت از سازه‌های فولادی در برابر خوردگی، آسیب ناشی از ضربه و نوسانات مکرر دما کمک کنند.

مزیت استفاده از پوشش ضد حریق

از فواید استفاده از انواع پوشش ضد حریق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- گسترش آتش را متوقف یا کند می‌کند

خاصیت ضد شعله پوشش‌های ضد حریق به سازه‌های فولادی اجازه می‌دهد تا در صورت آتش سوزی استحکام خود را حفظ کنند. هنگامی که این پوشش‌ها‌ به درستی اعمال شوند، زمان لازم برای رسیدن فولاد به دمای بحرانی شکست را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. پوشش‌های ضد حریق اطمینان می‌دهند که ساختمان یکپارچگی ساختاری خود را در صورت آتش سوزی حفظ می‌کند، به ساکنان فرصت فرار می‌دهد، آسیب‌های اموال را به حداقل می‌رساند و از آتش نشانان در برابر آسیب محافظت می‌کند.

2- از اعضای فولادی محافظت می‌کند

لایه‌ای از عایق زغالی توسط یک پوشش ضد حریق متورم هنگام تماس با گرمای بیش از حد آتش تشکیل می‌شود. لایه عایق زغالی به عنوان عایق عمل می‌کند و از سطح زیرین در برابر آسیب محافظت می‌کند. زمان حفاظت می‌تواند بین 30 تا 120 دقیقه بسته به شدت آتش و نوع پوشش طول بکشد. در بسیاری از موارد، فوم زغال را می‌توان خراش داد و سطح را تمیز و رنگ آمیزی کرد. این مهم به طور قابل توجهی هزینه‌های ترمیم را پس از آتش سوزی کاهش می‌دهد.

3- تقریباً روی هر سطحی قابل استفاده است

پوشش‌های ضد حریق انتخابی ایده آل برای ساختمانی مسکونی، تجاری و اداری تجاری هستند. از آنجایی که این پوشش‌ها شبیه رنگ‎های معمولی هستند، این امکان وجود دارد از آنها برای محافظت از انواع مصالح ساختمانی از جمله فولاد، بتن، چوب و گچ استفاده کرد. پوشش‌های ضد حریق به طراحان این امکان را می‌دهند تا ظاهر فولاد ساختاری که در معرض دید قرار دارد را زیبا نشان دهند.

انواع پوشش ضد حریق

اگر به فکر خرید پوشش ضد حریق هستید، باید در مورد انواع این پوشش‌ها اطلاعات خود را کامل کنید:

مواد پاششی معدنی

پوشش معدنی در دو نوع پایه گچی و پایه سیمانی تولید می‌شود. هر کدام از این پوشش‌ها با ورمیکولیت یا پرلیت که عامل‌های عایق ساز در برابر آتش هستند، با افزودنی‌های دیگر ترکیب می‌شوند. پوشش معدنی با پایه سیمانی نسبت به پایه گچی از کیفیت بهتری دارد اما هر دوی اینها مقرون به صرفه‌تر از پوشش‌های دیگر هستند. نقطه ضعف پوشش‌های معدنی،  ظاهر نامناسب و ضخامت نسبتا زیادشان است.

رنگ‌های منبسط شونده

این پوشش‌‌ها معمولاٌ بر پایه آب یا حلال هستند و با ضخامت حداکثر شش میلی‌متر روی سطح اعمال می‌شوند. رنگ‌های منبسط شونده در حرارت‌های تا ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد از خود گازهای خنک کننده آزاد می‌کنند و حجمشان با پف کردن تا حدود ۲۰ برابر ضخامت اولیه‌شان زیاد می‌شوند. همچنین در این زمان یک لایه عایق زغالی ایجاد می‌شود و از اعضای فولادی در برابر حریق حفاظت می‌کند.

بوردهای مقاوم در برابر آتش

این نوع پوشش‌ ضد حریق که به بوردهای ضد حریق مشهور است، از مواد معدنی مقاوم در برابر حریق ساخته می‌شود. از ویژگی‌های خوب این پوشش‌ها می‌توان به استفاده در دیوارهای داخلی و خارجی، پارتیشن بندی و دیوارهای کاذب اشاره کرد. برش و نصب بوردهای ضد حریق بسیار آسان است. همچنین این پوشش‌ها وزن سبکی دارند و به همین دلیل، قابلیت حمل آنها بالاست.

چرا باید پوشش ضد حریق بخریم؟

حفاظت از جان افراد و دارایی‌ها در صورت آتش سوزی یک نیاز اساسی در زندگی امروز همه ما است. از آنجایی که آپارتمان نشینی در ساختمان‌های بلند افزایش یافته است، حفاظت در برابر آتش نیز به امر مهمتری تبدیل شده است. پوشش‌های ضد حریق به طور گسترده برای محافظت از سازه‌های فولادی در برابر از دست دادن استحکام ساختاری خود در هنگام آتش سوزی برای مدت زمان معینی استفاده می‌شوند.

در زمان فروریختن ساختمان است که مزیت استفاده از پوشش ضد حریق نمایان می‌شود. پوشش ضدحریق به افراد اجازه می‌دهد تا با سرعت از ساختمان بیرون بیایند. خرید پوشش ضدحریق همچنین می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در فروش ملک و افزایش امنیت ساکنان تلقی شود. ناگفته نماند، به قیمت پوشش ضد حریق توجه کنید تا محصولی مناسب را متناسب با مقدار بودجه مورد نظر خود خریداری کنید.

آخرین اخبـــار و مقـــالات جدیدتـرین مقـــالات با ما همیشه به روز باشید
آرشیو مقالات
پودر آنتی بلاک چیست؟

پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

آنتی اکسیدانت چیست؟

افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استال چیست؟

پلی استال که به عنوان رزین استیلیک نیز شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی است که کاربردهای متعددی دارد و علیرغم مزایای بی‌شماری که در زندگی روزمره به ما می‌دهد، کمتر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی کاربردها و مزایای این محصول پلیمری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پلی وینیل استات چیست؟

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با ABS و بررسی منحنی کارایی گریدهای مختلف آن

آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا پلاستیک ABS یکی از سخت‌ترین و مفیدترین مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک‌های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به دلیل هزینه کم، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در طولانی مدت محسوب می‌شوند. ظرفیت اسمی تولید این نوع پلیمر در حال حاضر در حدود 11.6 میلیون تن در جهان است که این مقدار نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خرید انواع گرید ABS می‌باشد.

پلی آمید چیست؟

پلی آمیدها، به صورت گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، حمل و نقل، برق و الکترونیک، نساجی، بسته‌بندی و تهیه محصولات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از الیاف شیشه و اضافه کردن و افزایش استحکام در این مواد، از این مواد می توان به عنوان یک نقش جایگزین برای قطعات فلزی استفاده کرد. از نظر فنی، اصطلاح "پلی آمید" می تواند به انواع پارچه های ارگانیک مانند پشم و ابریشم نیز اشاره داشته باشد. در زبان شیمی، این اصطلاح به سادگی به مولکولی اشاره دارد که دارای پیوندهای آمیدی تکرار شونده است. با این حال، فقط شیمیدانان ابریشم و پشم را به عنوان پلی آمید می گویند و بقیه جهان این واژه را مترادف با نایلون می‌دانند.

اهمیت پوشش ضد حریق

حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

نظـــر خـــود را ثـــبت کنیـــد اعتماد با یک خرید حرفه ای
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟