لیست محصولات
چرا از ورق پلی کربنات در ساخت گلخانه ها استفاده می کنند؟

چرا از ورق پلی کربنات در ساخت گلخانه ها استفاده می کنند؟ ورق پلی کربنات در صنعت پلاستیک یکی از پرکاربردترین مواد موجود در بازار است. پلی کربنات که برای همه چیز از تجهیزات پزشکی گرفته تا فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشتر به دلیل مزیت‌های بی‌شمارش در ساخت پوشش گلخانه در میان مشتریان محبوب است. این متریال که به صورت ورق تک جداره پلی کربنات، ورق دوجداره پلی کربنات و سایر موارد به فروش می‌رسد، گزینه مقرون به صرفه و بسیار خوبی برای ساخت گلخانه ها است.

اهمیت استفاده از ورق پلی کربنات برای ساخت گلخانه ها

اول اینکه ورق های پلی کربنات بسیار قوی و انعطاف پذیر هستند. بنابراین آنها را می‌توان بدون نگرانی از ترک خوردگی یا شکستگی به راحتی حمل کرد. همچنین وزن این ورق‌ها به قدری سبک است که به راحتی می‌توان آنها را جابجا و در محل نصب کرد. علاوه بر این، پلی کربنات‌ها را می‌توان به راحتی با ساده‌ترین ابزارها مانند قیچی دندانه تیز، اره مدور و مته برش داد یا سوراخ کرد. 

خصوصیات ورق پلی کربنات

این ورق دارای مشخصات و خصوصیات بسیار زیادی است که در ادامه مطلب به بررسی هریک از آن‌ها پرداخته ایم:

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش

ورق های پلی کربنات یک لایه محافظ ویژه UV (اشعه فرابنفش) در یک طرف ورق دارند که مانع از ورود نور UV به ساختار گلخانه می‌شود. بنابراین، تنها مقدار مناسبی از نور خورشید می‌تواند وارد گلخانه شود و به رشد بهتر گیاهان کمک کند. این ویژگی در شیشه وجود ندارد، به همین دلیل ورق پلی کربنات بهترین متریال برای ساخت گلخانه است.

مقاومت  در برابر ضربه

ورق پلی کربنات هرگونه نگرانی شما را بابت ضربه و آتش از بین می‌برد. درحقیقت، پلی کربنات 30 برابر قوی‌تر از اکریلیک و بیش از 200 برابر قوی‌تر از شیشه است. پلی کربنات با ویژگی مقاومت در برابر ضربه ساخته می‌شود، بدین معنا که متریالی نشکن است (برعکس شیشه). پس مهم نیست در چه آب و هوایی و چه محیطی گلخانه خود را احداث کرده‌اید، مهم این است که پلی کربنات می‌تواند در برابر ضربه از خود مقاومت زیادی نشان دهد.

دوام و ماندگاری بسیار بالا

ورق های پلی کربنات دارای دوام بسیار طولانی هستند. گاهی اوقات این دوام تا 15 سال تضمین می‌شود. با این حال، پلی کربنات‌ها آنقدر مواد عالی هستند که می‌توانند تا 40 سال یا بیشتر از آن نیز عمر کنند. اما میزان ماندگاری به نوع کاربرد شما بستگی دارد. پس می‌توانید برای مدت طولانی نگران تعمیر یا تعویض ورق‌های خود نباشید.

حفظ دمای ایده ال گلخانه ها

گلخانه ها اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند که یکی از آنها کنترل دمای مناسب برای رشد بهینه گیاهان است. گلخانه ها باید محصول را از عواملی مانند سرما و باد در امان نگه دارند. به ویژه، ورق دوجداره پلی کربنات به عنوان یک ماده کارآمد حرارتی، فضای داخلی گلخانه را در هوای سرد گرم نگه می‌دارد و در عین حال انرژی کمتری مصرف می‌کند. شما می‌توانید با عوامل مختلفی مانند رنگ، ضخامت یا پوشش خاص، درصدهای انتقال نور و گرما متفاوت را دریافت کنید.

مزایای ورق پلی کربنات

در مقابل اسیدهای آلی و معدنی، روغن‌ها و محلول نمک‌های خنثی، هیدروکربن‌های آلیفاتیک و الکل‌ها مقاوم است.

  • مقاومت کششی این ورق‌ها بیش از ۷۰ نیوتن بر میلی‌مترمربع و مقاومت خمشی آنها در حدود 2500 نیوتن بر میلی‌مترمربع هستند که بسیار مطلوب خوهند بود.
  • این ورق ها آتش نمی‌گیرند، شعله‌ور نمی‌شوند و در دمای بسیار بالا به آرامی ذوب می‌شوند.
  • هزینه‌های خرید ورق پلی کربنات بسیار کمتر از شیشه و متریال‌های دیگر است (قیمت کمتری دارد).

انتخاب بهترین ورق پلی کربنات در ساخت گلخانه ها

ورق های پلی کربنات به صورت تک جداره، چند جداره، توپر، رنگی، بافت‌دار و موج‌دار (کروگیت) در دسترس هستند. بنابراین، از بین این همه گزینه، کدام نوع ورق برای شما مناسب‌تر خواهد بود؟ برای پاسخ به موارد زیر توجه کنید:

اگر ورق‌های تک جداره توپر را انتخاب کنید، آنها تمام ویژگی‌های لازم پلی کربنات را در اختیارتان قرار می‌دهند. اما برای مناطق با آب و هوای شدید، بهتر است به سراغ ورق‌های چند جداره بروید.

اگر ورق دوجداره پلی کربنات، سه جداره یا چند جداره را انتخاب کنید، از نظر مقاومت و عایق مزیت بیشتری دریافت خواهید کرد. این ورق‌ها همچنین ضخامت بیشتری نسبت به نوع تک جداره دارند.

اگر ورق‌های موج‌دار را خریداری کنید، گلخانه شما حداکثر استحکام فیزیکی را دریافت خواهد کرد. همچنین، آنها به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند زیرا ساختار موج‌دار هرگز اجازه نمی‌دهد هیچ زباله یا آبی روی سطح بماند.

شما ممکن است یک ورق شفاف ساده را برای حداکثر بهره مندی از نور خورشید انتخاب کنید اما اگر می‌خواهید میزان نور خورشید را کاهش دهید، این امکان را دارید ورق‌های پلی کربنات رنگی یا بافت‌دار را خریداری کنید.

چرا باید برای ساخت گلخانه ورق پلی کربنات بخریم؟

ورق های پلی کربنات به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند، در ساخت گلخانه ها استفاده می‌شوند. این متریال هر نوع عیب شیشه را به یک مزیت بالقوه تبدیل کرده است. برای مثال، شیشه‌ها می‌شکنند اما پلی کربنات‌ها نشکن هستند، شیشه‌ها تمام نور خورشید را به داخل محیط عبور می‌دهند اما پلی کربنات‌ها از ورود اشعه فرابنفش جلوگیری می‌کنند. از همه مهتر، پلی کربنات‌ها قیمت تمام شده کمتری دارند و تا سال‌ها عمر می‌کنند.

آخرین اخبـــار و مقـــالات جدیدتـرین مقـــالات با ما همیشه به روز باشید
آرشیو مقالات
پودر آنتی بلاک چیست؟

پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

آنتی اکسیدانت چیست؟

افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استال چیست؟

پلی استال که به عنوان رزین استیلیک نیز شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی است که کاربردهای متعددی دارد و علیرغم مزایای بی‌شماری که در زندگی روزمره به ما می‌دهد، کمتر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی کاربردها و مزایای این محصول پلیمری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پلی وینیل استات چیست؟

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با ABS و بررسی منحنی کارایی گریدهای مختلف آن

آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا پلاستیک ABS یکی از سخت‌ترین و مفیدترین مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک‌های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به دلیل هزینه کم، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در طولانی مدت محسوب می‌شوند. ظرفیت اسمی تولید این نوع پلیمر در حال حاضر در حدود 11.6 میلیون تن در جهان است که این مقدار نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خرید انواع گرید ABS می‌باشد.

پلی آمید چیست؟

پلی آمیدها، به صورت گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، حمل و نقل، برق و الکترونیک، نساجی، بسته‌بندی و تهیه محصولات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از الیاف شیشه و اضافه کردن و افزایش استحکام در این مواد، از این مواد می توان به عنوان یک نقش جایگزین برای قطعات فلزی استفاده کرد. از نظر فنی، اصطلاح "پلی آمید" می تواند به انواع پارچه های ارگانیک مانند پشم و ابریشم نیز اشاره داشته باشد. در زبان شیمی، این اصطلاح به سادگی به مولکولی اشاره دارد که دارای پیوندهای آمیدی تکرار شونده است. با این حال، فقط شیمیدانان ابریشم و پشم را به عنوان پلی آمید می گویند و بقیه جهان این واژه را مترادف با نایلون می‌دانند.

اهمیت پوشش ضد حریق

حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

نظـــر خـــود را ثـــبت کنیـــد اعتماد با یک خرید حرفه ای
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟