لیست محصولات
نکات مهم قبل از خرید گرانول

نکات مهم قبل از خرید گرانول گرانول، شکلی از مواد پلیمری است که به عنوان یک ماده اولیه جهت تولید انواع محصولات پلاستیکی با روش‌های گوناگون به کار می‌رود. در این مقاله از پلی تیز، با نکات پر اهمیت قبل از خرید گرانول آشنا می‌شوید.

به طور عمده پلاستیک یکی از اساسی‌ترین مواد اولیه صنعتی است که جهت تولید بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی برای تولید مواد اولیه پلاستیک از ماده‌ای پلیمری به نام گرانول استفاده می‌شود. کیفیت گرانول مورد استفاده تاثیر عمده‌ای بر روی تولید محصولات مرغوب دارد. بنابراین آشنایی با نکات خرید گرانول به شما کمک می‌کند تا در نهایت بتوانید یک محصول با کیفیت را عرضه کنید.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی موارد مهم در خرید گرانول بپردازیم. خوشحال می‌شویم ما را همراهی کنید.

نکات مهم خرید گرانول

همان‌طور که گفته شد، گرانول پلیمری، به عنوان مواد اولیه جهت تولید انواع مواد پلاستیکی به شمار می‌آید. بر این اساس در صورت افزایش مصرف مواد پلاستیکی، بازار برای تولیدکنندگان این حوزه رونق پیدا می‌کند. بنابراین خرید گرانول مناسب برای این تولیدکنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. در واقع یک تولیدکننده با تجربه می‌تواند با خرید یک گرانول مناسب تا حد زیادی در خرید خود صرفه‌جویی کند. از طرفی اگر برای تولید محصولات پلاستيکی از گرانول مرغوب استفاده نشود، تا حد زیادی میزان هزینه مصرفی به هدر خواهد رفت. در ادامه به معرفی مهم‌ترین نکات خرید گرانول می‌پردازیم.

توجه به نوع محصول تولیدی

با توجه به تنوع گرانول‌های موجود در بازار از نظر رنگ و دانه بندی‌های مختلف، نیاز است برای تهیه هر محصول از گرانول مناسب کاربرد موردنظر استفاده کرد. شما نمی‌توانید برای تهیه قطعات و تجهیزات پزشکی از همان گرانولی که برای تولید اسباب‌بازی‌ و قطعات خودرو استفاده میکنید، به کار ببرید. بنابراین برای آگاهی از نکات مهم خرید گرانول، باید در مورد انواع گرانول‌های مختلف اطلاعات لازم را کسب کرد. برای تولید انبوه محصولات مختلف بهتر است از کارشناسان خبره در این حوزه کمک گرفت.

در نظر گرفتن ویژگی های ظاهری گرانول

از موارد مهم در خرید گرانول، توجه به ظاهر آن است. برای تشخیص گرانول با کیفیت باید دقت کنید که رنگ آن‌ها شفاف باشد. دانه‌های گرانول تازه تولید شده، صاف و یکنواخت است. سطح بیرونی آن‌ها نیز دارای ترک خوردگی و سوراخ‌های کمتری است. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها می‌توانید خرید با کیفیت‌تری داشته باشید و در نهایت محصول بهتری تولید کنید.

استفاده از افزودنی های مناسب گرانول

برای افزایش کیفیت مواد تولیدی، از مواد افزودنی مختلفی استفاده می‌شود. پایدار کننده‌ها نمونه‌ای از این افزودنی‌ها هستند که با هدف جلوگیری از خراب شدن گرانول به آن می‌افزایند. پایدار کننده‌ها با توجه به خاصیتی که دارند، مانع از چسبیدن دانه‌ها به سطح داخلی اکسترودر می‌شوند.

یکی دیگر از انواع این افزودنی‌ها، نرم‌کننده‌ها هستند. این نوع افزودنی خاصیت انعطاف‌پذیری بیشتری به مواد اولیه جهت تولید قطعات مختلف می‌دهد. در نتیجه مانع از شکستن گرانول‌ها تحت فشار زیاد می‌شود. با توجه به این مطلب یکی دیگر از نکات خرید گرانول که باید به آن توجه داشت استفاده از افزودنی‌های مناسب با نوع گرانول است.

توجه به کیفیت و درجه بندی گرانول

به طور کلی گرانول‌هایی که در ایران تولید می‌شوند، به دو دسته آن‌گرید و آفگرید تقسیم می‌شوند. گرانول‌های آفرید به گروهی اطلاق می‌شود که ویژگی‌ها و خواص ظاهری، فیزیکی و مکانیکی گرانول‌ها طبق استانداردهای پتروشیمی نیست. این دسته از گرانول‌ها، خود از نظر کیفیت، در سه گروه متفاوت دسته‌بندی می‌شوند. هرچه درجه گرانول پایین‌تر باشد، کیفیت کمتری دارد و تولید آن‌ها از استانداردهای پتروشیمی فاصله گرفته است. در نتیجه قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

در مقابل تمام خواص گرانول آن‌گرید، مطابق با استانداردهای ذکر شده است. این دسته از گرانول دارای بالاترین درجه کیفی مواد اولیه خواهد بود. دقت داشته باشید یکی از مهم‌ترین نکات خرید گرانول توجه به درجه‌بندی و کیفیت آن از نظر استحکام، انعطاف و دوام است.

انتخاب تولیدکننده معتبر بر اساس استانداردهای مناسب

یکی دیگر از موارد مهم در خرید گرانول، خرید از تولیدکنندگان معتبر است که مواد اولیه خود را با در نظر استانداردهای بالا تولید کنند. هرچه کیفیت مواد بازیافتی بالاتر و درجه خلوص استانداردی داشته باشند، محصول نهایی کیفیت بهتری خواهد داشت. در مقابل قرار گرفتن طولانی مدت مواد اولیه در معرض نور خورشید باعث پایین آمدن کیفیت آن خواهد شد.

از طرفی مراحل تولید گرانول از قبیل شست‌وشو، خرد کردن پلاستیک، ذوب کردن و گرانول سازی باید طبق استانداردهای لازم و بدون هیچ‌گونه آلودگی انجام شود. در واقع در چنین شرایطی خواص مواد اولیه برای مرحله بعدی تولید محصول حفظ خواهد شد.

قیمت گرانول

با توجه به این که قیمت گرانول به عنوان مواد اولیه پلیمری، تا حد زیادی به قیمت ارز و نوسانات بورس بستگی دارد، قیمت ثابتی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت. در واقع به دلیل نوسانات ارز در این روزها، قیمت این محصول نیز به صورت روزانه تغییر می‌کند.

قیمت روزانه گرانول بر اساس قیمت در بورس کالا و میزان عرضه پتروشیمی اعلام می‌شود. از طرفی به دلیل رقابتی که بین خریداران وجود دارد، ممکن است در طول روز چندین بار قیمت تغییر کند. در این صورت بهتر است برای اين که در انتخاب قیمت گرانول اولیه جهت تولید محصولات دچار تردید نشوید که کدام قیمت منصفانه است، با فروشندگان مختلفی مشورت کنید.

در واقع یکی دیگر از نکات خرید گرانول این است که قبل از انجام خرید خود با شرکت‌های مختلف تولیدی در این حوزه مشورت کنید و از انواع مختلف این مواد اولیه،۰ استعلام قیمت بگیرید. در این صورت با  مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین قیمت با شرایط فروش مناسب می‌توانید یک خرید مطمئن انجام دهید.

جمع بندی

این روزها با توجه به نیاز مردم، تولیدات انواع پلاستیک و قطعات مختلف خودرو گسترش پیدا کرده است. با توجه به این که مواد اولیه تولید این پلاستیک‌ها از نوع مواد پلیمری مانند گرانول است؛ خرید گرانول مناسب از حساسیت بالایی برخوردار است.

تولیدکنندگان باید برای حفظ کیفیت محصولات خود از گرانول و مواد اولیه مرغوب و مناسبی استفاده کنند. از موارد مهم در خرید گرانول، انتخاب مواد از تولیدکنندگان و برندهای معتبر است. در نظر گرفتن نوع محصول و انتخاب گرانول مطابق آن، از موارد دیگری است که در خرید گرانول مناسب مؤثر است. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی نکات خرید گرانول بپردازیم. 

آخرین اخبـــار و مقـــالات جدیدتـرین مقـــالات با ما همیشه به روز باشید
آرشیو مقالات
پودر آنتی بلاک چیست؟

پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

آنتی اکسیدانت چیست؟

افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استال چیست؟

پلی استال که به عنوان رزین استیلیک نیز شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی است که کاربردهای متعددی دارد و علیرغم مزایای بی‌شماری که در زندگی روزمره به ما می‌دهد، کمتر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی کاربردها و مزایای این محصول پلیمری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پلی وینیل استات چیست؟

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با ABS و بررسی منحنی کارایی گریدهای مختلف آن

آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا پلاستیک ABS یکی از سخت‌ترین و مفیدترین مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک‌های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به دلیل هزینه کم، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در طولانی مدت محسوب می‌شوند. ظرفیت اسمی تولید این نوع پلیمر در حال حاضر در حدود 11.6 میلیون تن در جهان است که این مقدار نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خرید انواع گرید ABS می‌باشد.

پلی آمید چیست؟

پلی آمیدها، به صورت گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، حمل و نقل، برق و الکترونیک، نساجی، بسته‌بندی و تهیه محصولات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از الیاف شیشه و اضافه کردن و افزایش استحکام در این مواد، از این مواد می توان به عنوان یک نقش جایگزین برای قطعات فلزی استفاده کرد. از نظر فنی، اصطلاح "پلی آمید" می تواند به انواع پارچه های ارگانیک مانند پشم و ابریشم نیز اشاره داشته باشد. در زبان شیمی، این اصطلاح به سادگی به مولکولی اشاره دارد که دارای پیوندهای آمیدی تکرار شونده است. با این حال، فقط شیمیدانان ابریشم و پشم را به عنوان پلی آمید می گویند و بقیه جهان این واژه را مترادف با نایلون می‌دانند.

اهمیت پوشش ضد حریق

حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

نظـــر خـــود را ثـــبت کنیـــد اعتماد با یک خرید حرفه ای
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟