لیست محصولات

کاربرد مستربچ رنگی و فرمولاسیون آن کدام است؟ در دنیای امروزی، پلاستیک از کاربردی ترین موادی است که حجم وسیعی از کاربردهای اطراف زندگی انسانها و صنایع مختلف را تحت تاثیر خودش قرار داده است. که تولیدات لوازم رنگی یکی از صنایع پر مصرفی است که در آن از پلاستیک و با افزودن مواد مختلف برای رنگدار شدن آن استفاده می شود. که یکی از شاخص ترین روش های آن برای رنگی شدن محصولات پلاستیکی ، استفاده از مستربچ رنگی است و رایج ترین مستربچ ها، مستربچ رنگی، سیاه و سفیدو افزودنی های هستند.

مستربچ رنگی چیست؟

مستربچ ها موادی هستند که برای افزودن خواص مختلف محصولات پلاستیکی به کار می روند که نوع رنگی آن ها با ترکیب انواع پلیمرها جهت تولید محصولات پلاستیکی رنگی استفاده می شود. و با توجه به کاربرد به شکل مایع و یا جامد مورد استفاده قرار میگیرد که این تولید این نوع مواد رنگی که اطراف ما را احاطه کرده از شایع ترین نوع تولید محصولات رنگی می باشد که جهت تولید مواد فرش، کیسه های خرید، خودرو، لوازم پارچه ای خانه ها، سیم و کابل، لوازم آرایشی بهداشتی، اسباب بازی و بسیاری از مواد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

مستربچ رنگی از چه فرمولاسیونی تشکیل شده است؟

مستربچ از سه قسمت پایه تشکیل می شود که شامل این موارد است: پلیمر پایه، مواد افزودنی و عامل سازگار کننده و اما سه جزء اصلی مستربچ رنگی شامل رنگ دانه ، عامل سازگارکننده و پلیمر می باشد. و رنگدانه ها از دو گروه پیگمنت آلی و معدنی هستند و پلیمرها باعث پخش یکنواخت پیگمنت ها و شکل دهی بهتر می شود. استفاده پلیمر باید به گونه ای باشد قابلیت حل مستربچ را در خود داشته باشد. بنابراین پلیمری انتخاب می شود باید با عامل پخش سازگاری کافی را داشته باشد. و پایه پلیمرها معمولا از پلی اتیلن ، پلی پروپیلن، پلی استایرن، پلی کربنات و پلی آمید می باشد. و همچنین عامل سازگار کننده ها در پایدار کردن پلیمر و پخش بهتر پیگمنت ها بر روی سطح رنگدانه نقش بسزایی رو دارند.

قیمت مستربچ های رنگی بر چه اساسی تعیین می شود؟

عوامل تحت تاثیر قیمت مستربچ های رنگی با توجه به درصد پیگمنت استفاده شده و نوع آن و کشور سازنده قیمتها متفاوت است. و با توجه به مصرف بیشتر پیگمنت رنگ نهایی بهتر خواهد بود ولی به جهت رعایت نسبی این مواد محدودیت نیز وجود دارد و همچنین رنگهای مختلف قیمتهای متفاوتی نیز دارند و نوع رنگ استفاده شده در قیمت نهایی نیز تاثیرگذار است.

مستربچ های با کیفیت چه ویژگیهایی دارند؟

کیفیت مستربچ رنگی با توجه به کیفیت بهداشت، غلظت، مقاومت حرارتی و نوع بسته بندی آنها بستگی دارد.
 بهداشت: در صنایعی که مستربچ جهت بسته بندی مواد غذایی و یا لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده می شود، کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد و مستربچ های بهداشتی با استفاده از نانوسید تولید می شوند.
غلظفت: کیفیت ماده تولیدی نهایی با توجه به غلظت بیشتر مستربچ خواهد بود و البته استفاده و غلظت مواد بر اساس اصول و موارد خاص خود می باشد.
بسته بندی: یکی از مهمترین مشخصات مستربچ با کیفیت نوع بسته بندی آن در مقابل نور خورشید و رطوبت به آن می باشد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کند.


کیفیت رنگ مستربچ های رنگی به چه عواملی بستگی دارد؟

کیفیت تولید در تعیین رنگ نهایی بسیار در ساختار نوع رنگ مستربچ ها تاثیرگذار است. موارد بسیاری در فرآیند تولید مستربچ و رنگ های آن دخالت دارند که یکی از مهمترین آنها برش های وارده به دانه های مستربچ است که باید سطح مقطع مناسبی داشته باشند و اصول خاصی در مورد آن ها رعایت شود و هر چه این موارد اصولی تر باشند در نهایت رنگ بهتری تولید خواهد شد.

آخرین اخبـــار و مقـــالات جدیدتـرین مقـــالات با ما همیشه به روز باشید
آرشیو مقالات
پودر آنتی بلاک چیست؟

پودر آنتی بلاک چیست؟ چسبندگی سطح دو لایه ی فیلم مجاور یکدیگر بلاکینگ(Blocking)است. بلاکینگ بیشتر در مورد فیلم های پلی اتیلن و پرو پیلن مطرح می باشد. این پدیده ناشی از نیروهای واندروالسی موجود در نواحی بی نظم (آمورف)پلیمر در دو لایه ی فیلم است فیلم های پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی، به صورت رل های چند تا چند صد کیلوگرمی به کمک فرایندهای فیلم دمشی (Film Blowing) و ریخته گری (Casting) تولید می شوند و سپس در واحدهای کانورتینگ به انواع لفاف و بسته بندی های تک لایه، چندلایه و چاپ شده تبدیل می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در حین باز کردن رل ها یا بسته بندی های تولید شده از این فیلم ها پیش می آید، نیاز به اعمال نیروی زیاد برای باز کردن رل و بسته بندی، و همچنین چسبیدن لایه های مجاور به یکدیگر است. این اتفاق در اصطلاح بلاکینگ (Blocking) نام دارد و در حقیقت میزان نیروی لازم برای جدا کردن دو لایه فیلم که روی یکدیگر قرار دارند را نشان می دهد متداولترین روش برای اضافه کردن , افزودن آنتی بلاک خالص به مذاب پلیمری است با درصد مشخص زمانی که فیلم در حال تولید است. روش دوم افزودن آنتی بلاک غلیظ

آنتی اکسیدانت چیست؟

افزودنی های پلیمری پیشرفته ای که از تخریب مواد در مرحله پردازش حرارتی جلوگیری می کند آنتی اکسیدان ها مانع خوداکسیاشی که هنگام واکنش پلیمرها با اکسیژن اتمسفر اتفاق می افتد، می شوند. تخریب هوازی به تدریج در دمای اتاق اتفاق می افتد ، اما تقریباً تمام پلیمرها هنگام پردازش در دمای بالا در معرض خطر اکسیداسیون حرارتی قرار دارند. آنتی اکسیدانت ها دارای دو نوع هستند،نوع اول معمولا با انتقال یک هیدروژن از OH یا NH به رادیکال آزاد سبب خنثی سازی آن می شوند از جمله آنها می توان به فنل های بازدارنده وآمین های آروماتیک اشاره کرد. نوع دوم این مواد شامل تیواسترها و فسفیت ها می شود که از طریق تخریب رادیکال های پراکسیدی به محافظت از پلیمر می پردازند

کربن بلک چیست؟

کربن سیاه یک ماده شیمیایی سیاه رنگ به ‌صورت پودر یا دانه است. این ماده با استفاده از فرایندهای کاملاً کنترل‌شده تولید می‌شود و حاوی بیش از 95٪ کربن خالص است که به طور گسترده ای در صنایع تولیدی مختلف به عنوان رنگدانه سیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی استال چیست؟

پلی استال که به عنوان رزین استیلیک نیز شناخته می‌شود، یک ماده پلاستیکی است که کاربردهای متعددی دارد و علیرغم مزایای بی‌شماری که در زندگی روزمره به ما می‌دهد، کمتر شناخته شده است. در این مقاله به بررسی کاربردها و مزایای این محصول پلیمری پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

پلی وینیل استات چیست؟

یکی از رزین هایی که به شکل محلول در آب استفاده ی فراوانی دارند و در انواع همو‌‌پلیمر و کو‌‌پلیمر موجود می‌باشد پلی وینیل استات(PVAC) است. در این مقاله به بررسی پلی وینیل استات و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با ABS و بررسی منحنی کارایی گریدهای مختلف آن

آکریلونیتریل بوتادین استایرن یا پلاستیک ABS یکی از سخت‌ترین و مفیدترین مواد پلاستیکی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاستیک‌های ای بی اس مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و به دلیل هزینه کم، سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای در طولانی مدت محسوب می‌شوند. ظرفیت اسمی تولید این نوع پلیمر در حال حاضر در حدود 11.6 میلیون تن در جهان است که این مقدار نشان دهنده تقاضای بالای بازار برای خرید انواع گرید ABS می‌باشد.

پلی آمید چیست؟

پلی آمیدها، به صورت گسترده‌ای در صنایع خودروسازی، حمل و نقل، برق و الکترونیک، نساجی، بسته‌بندی و تهیه محصولات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از الیاف شیشه و اضافه کردن و افزایش استحکام در این مواد، از این مواد می توان به عنوان یک نقش جایگزین برای قطعات فلزی استفاده کرد. از نظر فنی، اصطلاح "پلی آمید" می تواند به انواع پارچه های ارگانیک مانند پشم و ابریشم نیز اشاره داشته باشد. در زبان شیمی، این اصطلاح به سادگی به مولکولی اشاره دارد که دارای پیوندهای آمیدی تکرار شونده است. با این حال، فقط شیمیدانان ابریشم و پشم را به عنوان پلی آمید می گویند و بقیه جهان این واژه را مترادف با نایلون می‌دانند.

اهمیت پوشش ضد حریق

حفاظت در برابر آتش یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان است. هزاران آتش سوزی هر ساله رخ می‌دهند که منجر به صدمات جدی، تلفات جانی و میلیاردها خسارت مالی می‌شوند. اما یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی در برابر آتش پوشش ضد حریق است. هنگامی که یک پوشش ضدحریق روی اعضای ساختمان اعمال می‌شود، این پوشش به مانند یک سپر در برابر آتش عمل می‌کند.

نظـــر خـــود را ثـــبت کنیـــد اعتماد با یک خرید حرفه ای
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟