لیست محصولات
3 محصول پیدا شد

یکی از نکات مهمی که در شستشوی لباس‌ها اهمیت دارد، درخشندگی و سفیدی ظاهری آنها پس از شستشو است. همچنین این نکته در خصوص استفاده از اقلام آرایشی نیز صادق است که افراد برای زیبایی بیشتر به دنبال محصولاتی هستند که درخشندگی ظاهری بهتری را برای آنها به ارمغان بیاورد. برای این منظور از نوعی ماده پودری به نام اپتیکال برایتنر استفاده می‌شود. به طور کلی هر گاه به در تولید محصولات خود به دنبال آن باشیم که رنگ و جلوه ظاهری آن را بهبود بدهیم، باید به خرید اپتیکال برایتنر فکر کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص کاربردها و ویژگی‌های این ماده پودری بیشتر بحث کنیم.

پودر اپتیکال برایتنر

این پودر، نوعی ماده شیمیایی مصنوعی یا سنتزی است که در نقش سفیدکننده یا جلادهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازار نام‌های مختلفی برای این محصول ذکر می‌شود که از آن جمله می‌توان به اپتیکال وایتنر، عامل فلوئورسنت برایتنر و عامل فلوئورسنت وایتنیگ اشاره کرد.

اساس عملکرد این پودر به این صورت است که نور نامرئی فرابنفش در محدود طیف 340 تا 370 نانومتر را جذب می‌کند و در نهایت نور جذب شده را به صورت نور آبی مرئی در محدوده طیف الکترومغناطیسی 400 تا 500 نانومتر منتشر می‌کند. این عملیات مبتنی بر اصل فلوئورسنت انجام می‌شود. این کار باعث می‌شود زردی ظاهری محصولات تولید شده کاهش پیدا کند و همچنین جلوه درخشان‌تری برای آنها ایجاد می‌کند؛ چون موجب می‌شود که رنگ ظاهری آنها سفیدتر به نظر برسد.

کاربردهای اپتیکال برایتنر

با پودر اپتیکال برایتنر و مکانیزم عملکردی آن آشنا شدیم. در این قسمت لازم است تا در خصوص کاربردهای این مواد بیشتر بحث کنیم. از جمله مهم‌ترین کاربردهای اپتیکال برایتنر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در نقش سفید‌کننده به محصولات شوینده اضافه می‌شود.
  • در تولید کاغذ نیز از این پودر استفاده می‌شود و موجب درخشندگی و سفیدی ظاهری کاغذ می‌شود. به طور خاص در تولید بسیاری از اسکناس‌های کاغذی این پودرها کاربرد دارد.
  • در تولید فیبر نیز از این پودر استفاده می‌شود.
  • در ایجاد رنگ‌های ظاهری درخشان‌تر برای پارچه‌ها نیز این پودرها کاربرد دارد.
  • در تولید برخی محصولات آرایشی مانند رنگ مو برای ایجاد درخشندگی ظاهری بیشتر از این پودر استفاده می‌شود. بانوانی که قصد ایجاد رنگ‌های روشن برای موهای خود دارند باید حتما از رنگ موهایی استفاده کنند که از این پودر در تولید آن استفاده شده است.
  • در تولید محصولات و نایلون‌های بسته‌بندی  نیز کاربرد دارد.

قیمت اپتیکال برایتنر

این محصول در بازار عمدتا به صورت پودرهای سبز رنگ عرضه می‌شوند. همچنین در مقابل دمای بالا مقاوم هستند و برای ذوب کردن آنها دمایی معادل 353 تا 359 درجه سلسیوس لازم است.

برای خرید اپتیکال برایتنر ابتدا باید کاربری مورد نظر خود را مشخص کنید. چراکه اگر برای تولید نایلون‌های بسته‌بندی مواد غذایی یا محصولات آرایشی بهداشتی استفاده می‌شوند، باید مورد تایید سازمان‌های مسئول از جمله سازمان غذا و دارو باشد. برخی از انواع این پودرها برای سلامتی انسان‌ها مضر هستند و این مسئله را باید در هنگام خرید اپتیکال برایتنر به طور کامل در نظر داشته باشید. برای اطلاع از قیمت اپتیکال برایتنر و خرید این محصول می‌توانید به سایت پلی‌تیز مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر مشاهده کمتر
پلی تیز
چه طور می تونم کمکتون کنم؟